Trang chủ Tiếng Anh Lớp 10 1. Who do you prefer to talk to about problems: friends or family? 2. How is spending time with your...
Câu hỏi :

1. Who do you prefer to talk to about problems:

friends or family?

2. How is spending time with your friends different from spending time with your family?

Lời giải 1 :

`\color{#145277}{N}\color{#246483}{a}\color{#34768F} {e}\color{#44889B}{u}\color{#539AA7}{n}`

`1.` For me, I prefer talking about problems to my family because they are experienced people. They can give me a lot of valuable advice, and they help me know how to solve these problems easily.

`2.` In my opinion, it has some differences:

`-` Spending time with friends easy for us to find interesting topics to talk about because we have a lot of things in common

`-` But when I'm with my family, I can feel the love from them, which make me feel safe and comfortable. They give me a wide range of valuable thing in life

Lời giải 2 :

`1.` I prefer to talk about my problems with my friends. Because they are at my age and really understand what's going on with me. What's even more is that they also share their problems with me so we all understand each other easily.

`Trans:` Tôi thích nói về vấn đề của mình với bạn bè. Bởi vì họ ở độ tuổi của tôi và thực sự hiểu những gì đang xảy ra với tôi. Thậm chí còn hơn thế nữa là họ cũng chia sẻ vấn đề của họ với tôi để tất cả chúng tôi dễ dàng hiểu nhau.

`2.` Spending time with friends and family often brings different dynamics and experiences due to the nature of the relationships, shared history, and contexts in which interactions occur. 

`Trans:` Việc dành thời gian cho bạn bè và gia đình thường mang lại những động lực và trải nghiệm khác nhau do bản chất của các mối quan hệ, lịch sử chung và bối cảnh diễn ra các tương tác.

`giahan27511`

Bạn có biết?

Tiếng Anh là ngôn ngữ German Tây, được nói từ thời Trung cổ tại Anh, ngày nay là lingua franca toàn cầu. Tiếng Anh là ngôn ngữ phổ biến nhất trên thế giới, được sử dụng rộng rãi trong giao tiếp quốc tế, kinh doanh và khoa học. Hãy chăm chỉ học tiếng Anh để mở rộng cánh cửa đến với thế giới!

Nguồn :

Wikipedia - Bách khoa toàn thư

Tâm sự lớp 10

Lớp 10 - Năm đầu tiên ở cấp trung học phổ thông, chúng ta sẽ có nhiều bạn bè mới đến từ những nơi khác nhau. Ngôi trường mới, xa nhà hơn, mở ra một thế giới mới với nhiều điều thú vị. Hãy mở lòng đón nhận và tận hưởng những trải nghiệm mới!

Nguồn :

sưu tập

Copyright © 2024 Giai BT SGK