Trang chủ Tiếng Anh Lớp 6 I. WRITING: Write a short paragraph of 40 - 60 words about: 1. Your neighbourhood:
Câu hỏi :

Giúp tui viết cái này vs :(

image

I. WRITING: Write a short paragraph of 40 - 60 words about: 1. Your neighbourhood:

Lời giải 1 :

   My neighborhood is very big with lots of people living here. It in Thanh Loc - Can Loc - Ha Tinh. It has nearly two hundred poeple, the air is very fresh, not polluted like in the city. The people here are very friendly and kind, they also share with each other, I can walk around my neighborhood without being afraid of someone hurting me. The weather is nice, it sunny and cool, sometimes there is a bit of cold. I love my neighborhood very much, it's a beautiful and peaceful place.

Dịch

     Khu phố của tôi rất lớn với nhiều người sống ở đây. Nó ở Thanh Lộc - Can Lộc - Hà Tĩnh. Ở đây có gần hai trăm bài thơ,không khí rất trong lành, không bị ô nhiễm như ở thành phố. Người dân ở đây rất thân thiện và tốt bụng, họ cũng chia sẻ với nhau, tôi có thể đi dạo quanh khu phố của tôi mà không sợ ai làm tổn thương mình. Thời tiết đẹp, có nắng và mát, thỉnh thoảng có chút lạnh. Tôi rất yêu khu phố của mình, đó là một nơi xinh đẹp và yên bình

`color{pink}{Rosie256}`

Lời giải 2 :

Unlike urban life, rural life in Hai Phong is very simple and straightforward. In my neighborhood, people make a living from many different occupations, but mainly agriculture. In addition to those main occupations, to make ends meet, they often grow vegetables or raise livestock and poultry. Living here, you don't need to worry too much about food and living costs. Because, in rural Hai Phong, daily living costs are quite low. The people here are very kind and friendly, they are always ready to help each other in times of difficulty. If you are looking for a peaceful place that is not crowded, maybe it is where I live in the countryside of Hai Phong

( Chúc bạn học tốt nha )

 

Bạn có biết?

Tiếng Anh là ngôn ngữ German Tây, được nói từ thời Trung cổ tại Anh, ngày nay là lingua franca toàn cầu. Tiếng Anh là ngôn ngữ phổ biến nhất trên thế giới, được sử dụng rộng rãi trong giao tiếp quốc tế, kinh doanh và khoa học. Hãy chăm chỉ học tiếng Anh để mở rộng cánh cửa đến với thế giới!

Nguồn :

Wikipedia - Bách khoa toàn thư

Tâm sự lớp 6

Lớp 6 - Là năm đầu tiên của cấp trung học cơ sở, chúng ta được sống lại những kỷ niệm như ngày nào còn lần đầu đến lớp 1, được quen bạn mới, ngôi trường mới, một tương lai mới. Hãy tận dụng cơ hội này để làm quen và hòa nhập thật tốt!

Nguồn :

sưu tập

Copyright © 2024 Giai BT SGK